Jasper Otten over de technische dienst van Westfalen Medical

Om het effect van onze therapieën te kunnen waarborgen, is het van essentieel belang dat de bijbehorende apparatuur goed functioneert. Onze collega’s van de technische dienst zien daar altijd scherp op toe. Jasper Otten, teamleider techniek bij Westfalen Medical: “De cliënt van A tot Z ontzorgen, met maximale focus op kwaliteit. Dat is altijd ons streven.”

Jasper werkt sinds afgelopen januari als coördinator materiaalbeheer, maar was daarvoor – en nog steeds – ruim tien jaar werkzaam op de technische dienst, waar hij binnenkwam als servicemedewerker en zich heeft doorontwikkeld tot teamleider techniek. Hij heeft de afdeling in tien jaar tijd een sterke groei zien doormaken. Jasper: “Gezamenlijk zorgen we ervoor dat onze cliënten en B2B-klanten de beste apparatuur van de hoogste kwaliteit krijgen geleverd. Storingsgevallen worden nauwlettend gemonitord, zodat we het uitvalspercentage zo laag mogelijk kunnen houden.”

Snelle reparaties

Groot voordeel van Westfalen Medical is dat eventuele onderhoud- en reparatiewerkzaamheden in huis worden uitgevoerd. Jasper: “We zijn door al onze leveranciers geaccrediteerd om zelf de reparaties uit te voeren, waardoor we deze werkzaamheden in zeer korte tijd kunnen afronden. Wereldwijd houden we nauwlettend in de gaten met welke technieken en onderdelen we de reparaties zo goed en efficiënt mogelijk kunnen uitvoeren. Ook worden we door de leveranciers betrokken bij nieuwe innovatieprojecten, aangezien wij als organisatie beschikken over veel kennis van medische apparatuur. Daarnaast hebben we iedere dag 35 chauffeurs op de weg die vanuit onze 8 centrale depots in Nederland het hele land door reizen om de apparatuur snel bij de cliënten en B2B-klanten te kunnen ophalen en afleveren.”

Volledig vertrouwd

Naast kwaliteit, is ook een goede begeleiding van belang, volgens Jasper: “Als cliënten zuurstofbehoevend worden, breekt voor hen een moeilijk en onzekere periode aan. Wij zien het als onze taak om de impact, die onze therapieën kunnen hebben op iemands dagelijks leven, zo klein mogelijk te houden. We nemen echt de tijd om onze cliënten volledig vertrouwd te maken met onze apparatuur door eventuele zorgen hieromtrent bij ze weg te nemen. We willen iedereen het beste en veiligste gevoel geven bij onze apparatuur.”

Hoge klanttevredenheid

De inzet van Jasper en zijn team wordt beloond met een hoog klanttevredenheidscijfer. Volgens Jasper mede te danken aan ieders motivatie om onze cliënten zo goed mogelijk te willen helpen: “De cliënt van A tot Z ontzorgen met maximale focus op kwaliteit. Dat is altijd ons streven en daar doet iedereen zijn uiterste best voor. Daar wil ik de organisatie een groot compliment voor maken. We zijn een echt familiebedrijf en dat is denk ik onze grootste kracht.”

20-04-2020 door Martine Mulder

Laatste nieuws

7 tips bij koud weer

7 Tips bij het koude weer voor mensen met een longziekte.  Elk seizoen brengt bepaalde prikkels met zich mee, maar in de winter nemen de klachten bij mensen met een...

Lees verder

Clusterhoofdpijn …je zal het maar hebben.

Ankie Aerts (65) weet er alles van. In 2014 is deze ziekte bij haar geconstateerd. “Die vreselijke oogpijn en aanvallen. Vaak wel acht tot twaalf keer per dag”. Erachter komen...

Lees verder